måndag 27 juni 2016

Midsommaren

På fredagen var vi först hos Tuomas föräldrar där vi åt en mycket god lunch. Tuomas mamma hade dukat bordet ute på terassen så vi fick äta i solskenet. Under lunchen pratade vi om allt mellan himmel och jord, och jag bl.a. berättade att jag aldrig sett en orm i verkligheten. Nå, man borde väl inte säga sådant. Ungefär fem minuter efter det så gick jag för att möta min mamma och tänkte stiga på en huggorm. Det var så otroligt skrämmande. Huggormen hade lyft upp huvudet och var tydligen påväg att attackera mig (eller så kändes ju det!!!!) och jag skrek så otroligt hög och svängde om och sprang tillbaka in på gården. Givetvis försvann ju huggormen som ett skitit streck och Tuomas, hans föräldrar och deras granne kom för att se vad som händer. Antagligen har nog hela byn hört mitt skrik, så förlåt för det, men huggormen var nog något av det vidrigaste jag sett.






Senare på fredagen åkte vi och min syster med hennes barn till mina föräldrars stuga på Svedjeholmen. Jag älskar det stället så otrooooligt mycket. När jag är där så känns det som semester, det är så avkopplande. Det känns att all stress faller bort och man får bara vara när man är där. Jag märkte också att Alex var nöjd, nämligen han åt bra och sov gott om nätterna.






Det var så roligt att få spendera tid med min syster och hennes barn. Vi ses inte så ofta eftersom vi bor så långt ifrån varann och därför blev vi än en gång uppmanade att flytta bort från Åbo. Alex var så glad att ha kusiner som var så ivriga på att leka med honom. De tyckte om att bära runt på honom, t.o.m. den minsta 4-åringen ville pröva bära honom!






Det har varit ett otroligt skönt och avkopplande veckoslut tillsammans! Man kan faktiskt nästan säga att vi har spenderat största delen av tiden ute då vi hade så otroligt skönt väder! Fast det emellanåt var lite mulet så var det ju ändå varmt. Dessutom så var det lite vind då det var soligt, så det blev inte stekhett! Vi har ett UV-tält åt Alex, så det var skönt att även han kunde hänga på stranden. Han trivdes riktigt bra i tältet och det var bra att han kunde sova där också.




 

Det var inte bara en huggorm jag fick se på fredagen. Jag fick även se tre simmande älgar och en grillmästare! 






 
 Tack för en midsommar full av glädje och kärlek. Tack för att vår familj fick vara med





  

<3 

4 kommentarer:

  1. Härliga bilder, Alex har massor med olika miner! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Jaa han har ju det, alltså det känns att varje dag får man se någon ny. :P

      Radera
  2. Vilken härlig midsommar du ser ut att ha haft! :) Och så häftigt med de simmande älgarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var nog häftigt! Jag såg inte dem när de var på stranden, alltså först när de var i vattnet. Först fatta jag inte riktigt vad det var, och sen mitt i allt märkte jag att det var älgar :D De simma långstamt.

      Radera