tisdag 1 mars 2016

Fint väder, fett och socker

Vårt veckoslut bestod av besök från Borgå. Alex gudmor med sin pojkvän var här och underhöll oss, så veckoslutet har verkligen gått snabbt! Nu var det första gången som jag märkte att Alex reagerade när han blev ensam med någon annan än mig. När jag gick till andra rummet följde Alex med blicken efter mig och då han inte såg mig mer blev han gråtfärdig. Alltså det är en så otrolig känsla att veta att man är viktig för någon! Det värmer i hjärtat att veta hur mycket jag betyder för Alex. Han är ju mitt allt!


Det var så vackert väder hela veckoslutet att vi på söndagen gick hela familjen på en över en timmes promenad. Tänk vad mycket solen kan göra åt en. Jag fick energi i mängder av vår promenad! Dock var det lite jobbigt i början av promenaden då man måste kisa med ögonen eftersom det var så ljust. Men vi går mot ljusare tider och våren är typ här!



Givetvis måste jag ju också baka något (helt som om jag inte redan har händerna fulla), och det blev marianne chokladbollar. Massor fett och socker. Det gillar vi! Jag kommer nog inte baka så mycket mer sen när Alex är gammal nog att äta fast föda. Vi vill inte att han skall börja äta så mycket socker som liten, och det vill ju för den delen inte tandläkaren heller. Så vi får ta vara på den lilla tid vi har kvar och köra hårt med bakandet! Däremot så ser jag framför mig hur jag i framtiden kommer baka tillsammans med mina barn varje lördag eller söndag. Jag och mina många barn! 

Lägg till bildtext
  <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar