onsdag 13 juli 2016

Aj fan det gör så ont..

....när Alex biter mig. Han ska bita mig hela tiden. Fingrar, tår, lår och armar. Allt går att bita på. För han har nämligen sina två framtänder på nedre raden som har kommit fram. De är sjukt vassa och det gör så förbannat ont när han biter en. Helt tydligt är det roligare att bita mamma än sina leksaker och han blir oftast sur om jag byter ut mitt finger mot en leksak. Det duger helt enkelt inte. Mer gnällig har han också varit om dagarna och maten smakar inte, bara bröstmjölk. Om nätterna har vi som tur fått sova!


 

 Under veckoslutet lärde sig Alex hur man är i krypställning. Han blir så otroligt frustrerad när han inte förstår hur han skall göra för att komma framåt. Stackarn tränar och tränar och tränar. Han kan endast åla sig runt och trycka sig bakåt, så han trycker sig bakåt bort ifrån allt och så blir han sur eftersom ingenting längre är nära honom. Idag har han dock inte varit så mycket i krypställning, kanske han blev uttråkad eftersom det inte händer något.
 




Väldigt mycket vill Alex att man är med honom. Han börjar gnälla om jag går till ett annat rum och så har det också varit vissa dagar att bara min famn duger här hemma. Men emellanåt trivs han för sig själv på golvet med sina leksaker och då passar jag på att göra allt det där extra. Troligtvis kommer han att trivas mer för sig själv sen när han kan röra sig bättre och kunna gå på upptäcktsfärder, men däremot så kommer vi ju inte kunna lämna honom ensam på golvet sen mer...

Till sättet så är Alex en mycket glad pojke som inte lider av större bekymmer än irriterande tänder. Han främmar ganska mycket och det är oftast till män som han gör det. Givetvis iakttar han alla främmande ansikten, men på något sätt så kommer han snabbare överens med kvinnor. 


Alex pratar mycket om syskon, han sku sååå vela ha syskon nu genast.
Kröhöm, kröhöm.. ;)

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar