fredag 15 juli 2016

Idag om ett år

Idag om ett år kommer vi med Tuomas stå vid altaret aningen nervösa. Jag börjar nästan gråta av bara tanken! Jag är så sjuuuukt taggad för bröllopet och har redan länge vetat vem som skall vara mina brudfrämmor och brudtärnor. Fast vi redan är en familj så känns det att vi först påriktigt kommer vara en familj sen när vi alla tre kommer ha samma efternamn.

Ända sedan januari 2015 har vi vetat om vårt bröllopsdatum. Vi förlovade oss i september 2014 och vi bestämde oss då att vi gifter oss först när vi båda har studerat färdigt och förhoppningsvis flyttat till Borgå. Tuomas ville att vi skulle gifta oss i juli och därför tänkte vi att datumet måste reserveras i tid. Jag skulle gärna ha ett vinterbröllop men sommarbröllop passar lika bra. (Jag måste ju låta också Tuomas bestämma ibland)

Nå, det gick ju inte som planerat eftersom mina studier nu skjutits upp när Alex föddes. Så endast Tuomas kommer bli färdig innan bröllopet och jag förhoppningsvis i december 2017. Jag har ingen aning om när vi flyttar till Borgå, men knappast före bröllopet. Men fast det nu gick så här så har vi aldrig tänkt på att skjuta upp bröllopet, snarare har jag funderat på om vi borde ha gift oss tidigare! Men så har vi ändå tänkt att eftersom Alex är så liten ännu så vill vi inte ha honom borta övernatten och vi skulle inte heller ha tid att förbereda bröllopet. Nu har vi ett år på oss och det känns ren tajt!! Haha, det är väl bara jag som stressar ren...



Första fotot av oss, taget i december 2013.


Jag tar gärna emot bröllopstips!!! Festlokal, catering och frissa har vi redan bokat.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar