torsdag 14 april 2016

Så skönt att gnälla!

På tisdagen kom det på tv ett avsnitt av dokumentärserien "Pohjantähden alla" som handlade om bostadslösa finländare. Alltså det var så svårt att se igenom avsnittet utan att gråta och jag kunde inte hålla mig. Dessa människor som inte har ett hem och varje dag får vandra omkring och söka sig ett ställe att tillbringa natten på, alltså jag kan inte föreställa mig deras livssituation. Men jag kan åtminstone försöka hjälpa. 

Så jag gjorde en god gärning och skänkte 10€ till föreningen Vailla vakinaista asuntoa ry . En hjälp för de hemlösa här i Finland. 




Igår kom alltså min mamma till Åbo. Det är så skönt då hon kommer hit för jag får alltid släppa allt som tynger och typ bara gnälla hur mycket jag vill och behöver. Hon liksom tål mig när jag är krånglig. Jag behöver min mamma här nu och då så att jag får "tömma irritationer som lagrats i mitt huvud". Haha. Jaa alltså, min mamma hon fattar mig. Hon har alltid gjort det.

Idag var vi och köpa solglasögon åt oss. Åt Alex hitta vi inte några fina så vi kommer imorgon göra en ny runda. Jag är ganska noggrann med vad jag vill ha åt honom, det skall vara enligt min smak. Men vi hittade solglasögon åt mig och mamma! Igår innan min mamma kom hit så hade vi besök av Emma och Hugo. Tyvärr så var Alex lite gnällig och ville inte länge ligga på golvet med Hugo. Men ändå super roligt med babyträff!






Imorgon åker vi till Lovisa för att vara hos Alex farmor och farfar en natt. På lördagen blir det Alex kusins 4-års kalas och sen övernattning i Borgå hos mina föräldrar. Den här gången blir det bara en snabbvisit i Nyland, tyvärr. Det blir ett fullpackat veckoslut men förhoppningsvis ett roligt ett.






<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar