söndag 24 april 2016

Veckoslutet

Det här veckoslutet gick alldeles för snabbt och både fredag och lördag kväll har jag gått och lägga mig med äckligt full mage. Vi har ju inte gjort annat än ätit hela veckoslutet, och det vi trottat i munnen har ju inte varit speciellt nyttigt... På fredagen var Tuomas i Lovisa med sina kompisar och min mamma kom hit för att hålla mig och Alex sällskap. På kvällsmenyn stod snacks och mozzarella-panini. På lördagen kom Alex småkusin övernatten och då åt vi "nachogryta" och godis i mängder!




Hela lördagen var Alex mycket gnällig och sov inte bra. Vi fick fara och köra bil för att få honom att somna och någon matlust hade han inte riktigt heller. Idag (söndag) har han nog sovit och ätit, men nu har även hosta dykt upp. Han har hostat hela dagen och jag åkte med honom till läkaren för att kolla att allt var som det skulle. Som tur är allt som det skall trots hostan. Hemma har han inte idag varit pigg, men på sjukhuset var han hur pigg som helst och alla tusen lampor var jääääätte intressanta där.




Min syster Michaela fick vi också träffa på fredagen. Det blev tyvärr bara en snabb visit, men Michaela behövde verkligen lite babykärlek så Alex måste ju bara ställa upp. Han var på superbra humör och charmade även Michaelas kolleger. 

Till sist måste jag bara berätta att vi åt vääääärldens godaste donitsar på torsdagen med Tuomas. Vi var och handlade mat och så råkade där utanför matbutiken vara en som sålde donitsar. Alltså de var så supergoda att jag fick riktigt lust att pröva göra såna någon dag!

<3

2 kommentarer:

  1. Så sugen jag blir på lösgodis! Men jag måste tyvärr vara försiktig med socker just nu, stort sockerintag kan nämligen trigga urinvägsinfektion hos mig, vilket jag fick efter påsken. Sen dess har jag varit lite rädd att äta större mängder socker igen.. Bra att hålla bort det hälsomässigt förstås, men visst skulle man ju vilja kunna frossa lite nu som då.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj nej! Jag förstår att du då minskat på godiset :( Vi åt mycket godis under min graviditet och nu har vi börjat med en godisdag i veckan. Snart är ju Alex så stor att han ju själv börjar äta, och då kan vi ju inte frossa godis mer, så bäst att avvänja sig i tid! :P

      Radera