tisdag 12 april 2016

Hej igen!

Här har det varit tyst i nästan två veckor. Orsaken är att jag inte haft så mycket tid för att skriva. Alex är vissa dagar väldigt gnällig och det känns som att inget annat duger än famnen. Han sover inte heller mer så mycket om dagarna som han gjorde förr, så han skall ha min uppmärksamhet hela tiden. Som tur har vi lite program under veckorna då vi går på torsdagar och fredagar på babyrytmik, så det blir inte bara att sitta hemma. Vi går nog också ut och gå under dagarna för Alex sover bäst i vagnen, och också för att JAG behöver motion!




Alex har blivit väldigt stor och när vi vägt honom så visar den klart över 7 kg. Nästa rådgivning är först om två veckor så skall bli roligt att se hur han vuxit. Hittills har han vuxit 1 kg på en månad och om han fortsätter växa så här bra med endast bröstmjölk så kommer vi först börja med fast mat när han är 6 månader. 








Det är så skönt nu när Alex själv kan hålla i sina leksaker. Det underlättar under de gnälliga dagarna att ge en leksak åt honom för att kunna snabbt göra något annat. Allt som han får tag på sätter han i munnen. Igår var det första gången som han svängde sig från rygg till mage och han verka så nöjd efteråt. När han väl svängt sig så trivdes han att vara på mage, vilket han inte gjort förr.




Jag har länge funderat på att skaffa växter till vårt fönsterbrede i vardagsrummet och från butiken kom det idag hem två citrusträd. Jag fick beslutsångest i butiken och gick omkring och funderade länge ifall jag skall köpa eller inte. Men jag måste köpa dem eftersom jag visste att annars skulle jag bara vara irriterad resten av dagen över att jag inte köpt dem.






Imorgon kommer min mamma till oss och på fredagen åker vi alla till Nyland. Det är alltid skönt när mamma kommer och hjälper. Vi kommer att åka och se på solglasögon åt oss och på torsdagen är det sista gången babyrytmik så vi tänkte att mormor får komma med då. 

<3

4 kommentarer:

  1. Köp citrusgödsel också, den där butiken med hemort i Sverige har, åtminstone. Kanske andra också Och när och om du planterar om dem bör det vara citrusjord. Butiken i Sverige har sådan, men till butikerna i Finland har man inte tagit in sådan, trots att man säljer citrusträd... Bernt kollade med högsta chefen i vårt land och möttes av oförståelse. Om butikskedjan inte har ändrat sig nu... Trevlig resa i österled!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att du tipsa mig här nu! Jag hade nämligen ingen aning om detta. :) Kan man beställa från Sverige? Finland... Varför tar man citrusträd men inte citrusgödsel då!?

      Radera
    2. Ja, den frågan ställde också Bernt, och fick ett svävande svar om att åtgången är så liten så att det inte lönar sig... Man borde väl kunna lära kunderna hur de skall sköta sina träd och hjälpa dem på traven, men.... Vi köpte på mässan i Stockholm, en lokal butik levererade till deras utställningsstånd...

      Radera
    3. ÄH. Alltså gödsel har de nog, men inte mylla...

      Radera