tisdag 16 februari 2016

Från födseln till idag

 



Alex föddes 17.12.2015 kl. 10:23 och ett inlägg om förlossningen kommer senare. Sedan han föddes har vi varit mycket aktiva med att fotografera honom. Tyvärr blir det mindre fotograferande med min kamera. Det är mycket lättare att snabbt fotografera med telefonen. På den första bilden är Alex bara fyra timmar gammal.




Här är han en dag gammal och första natten var otroligt jobbig. Han höll mig vaken hela natten eftersom hans jobb var att sätta igång mjölkproduktionen. Därför var han fast i bröstet hela natten och då han somnade och samtidigt tappade bröstet så resulterade det i gallskrik. Jag var påriktigt vaken hela natten. Som tur var personalen på ÅUCS så super hjälpsamma så de stöttade mig hela natten med orkandet. 

 







Dagen vi skulle åka hem från sjukhuset var Alex mycket gråtig. Det tog en evighet att komma iväg. Högst antagligen kände han på sig att både jag och Tuomas var smått nervösa och vi ville snabbt hem.

 




Första dagarna hemma var mycket känsloladdade. Jag kunde mitt i allt börja gråta utan orsak. Min förlossning hade varit mycket tung och den var mycket i tankarna. Jag var mycket känslig och min mamma var ett stort stöd under den första veckan. Visst stödde Tuomas mig också, men eftersom min relation till min mamma hade förändrats under graviditeten så kändes det lättast att prata med henne.






 






Den här pyjamasen är av storlek 56. Han nästan drunknade i den och vi hade endast en body av storlek 50. Under graviditeten sade många åt mig att vi inte skall köpa för småa kläder.... Så vi fick åka och köpa lite nya kläder åt honom när vi kom hem från sjukhuset eftersom alla kläder var för stora. 







 
 






Alex är en lugn bebis.
(Tillsvidare)




Imorgon är Alex två månader gammal.
Vi tar lite mer text i nästa inlägg!
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar