onsdag 10 februari 2016

Vem som ligger bakom bloggen

I detta första inlägg vill jag kort berätta vem jag är och om min livssituation. Jag är alltså Mamma till Alex och förlovad med hans pappa Tuomas. Jag studerar till socionom i Åbo men för tillfället är jag mammaledig och får spendera varje dag med Alex istället :). Givetvis studerar jag också lite här samtidigt som jag är mammaledig, men Alex kommer i första hand.

Foto: Jenni Könönen



Jag och Tuomas har sällskapat sedan december 2013 och vi förlovade oss i september 2014. Sedan blev jag gravid under våren 2015 och sedan kom Alex 17.12.2015. I ett år har jag redan fått vänta och jag kommer få vänta i ett och ett halvt år till på den stora dagen, nämligen vårt bröllop. Vi ska gifta oss i Borgå domkyrka 15.7.2017. Vi valde att gifta oss i Borgå eftersom vi båda är hemifrån dessa trakter (jag kommer från Borgå och Tuomas från Lovisa).Vi har ju inte direkt planerat att stanna här i Åbo förevigt så vi börjar med att gifta oss i Borgå och sedan så småningom flytta dit. Viktigaste är att studierna är avklarade innan vi flyttar härifrån och sedan måste vi ju hitta arbete åt oss innan vi vågar flytta. Jag borde bli färdig med studierna i december 2017 och Tuomas skall bli färdig fysioterapeut till december 2016.



Foto: Jenni Könönen


I den här bloggen får man läsa om mitt liv som mamma och flickvän. Här kommer finnas mycket bilder eftersom jag fotograferar mycket både med min telefon och kamera. Alex kommer att finnas på de flesta bilderna men givetvis försöker jag lägga andra bilder också. Bloggen kommer alltså att bestå av Alex och andra.


Foto: Hanna Stengård-Nybom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar