torsdag 11 februari 2016

Morgon till kväll

Post... Vem skickar post åt mig? Typ ingen annan än posten. Postens "postinen" vet ju alla vad är och om man missat det så kan man komma hem till mig så ska jag visa hur otroligt onödigt slöseri på papper det är. Nå, åtminstone har man något att torka sig med när toalettpappret tar slut. Nå i alla fall så kom det idag något annat på posten, nämligen Alex första brev!!!!! Och det brevet kom givetvis från Folkpensionsanstalten och det innehöll Alex FPA-kort. Alltså mina hormoner... Jag tänkte ju börja gråta när jag såg att det kom ett brev med Alex alla namn på. Situationen krävde att jag måste stanna upp och tänka efter en liten stund. Alla möjliga tankar uppstod. Allt från förlossningen till den dag som Alex kommer flytta hemifrån. Jag liksom bara såg framför mig hur Alex växer och blir stor. Osch dessa känslor, jätte jobbigt ibland!


Morgonen spenderade vi med min kompis som var hos oss på morgonmål! Blev inga foton på själva morgonmålet, men en bild av våra iittala kärl tog jag. Det var mest för att pröva mitt objektiv på kameran som jag ännu är nybörjare med. Haha, har ägt det sedan år 2012 men använt det mycket sällan. Jag är inte heller någon fotograf så mina bilder är nu vad de är... Men vi samlar alltså på mycket av iittala och jag älskar nästan allt som de lanserar

Vår dag har annars varit lugn. Alex har varit på strålande humör under dagens lopp. Det är så nytt och roligt nu när han är så mycket vaken om dagarna. Man får kontakt med honom på ett helt annat sätt än tidigare och han följer så bra med vad som händer runt omkring honom. Vidare är det skönt att han trivs ensam på t.ex. soffan eller i sin sitter för det gör ju att jag lättare kan göra alla sysslor här hemma. Visst finns det också de gånger som jag får hålla honom i famnen och samtidigt bl.a. göra mat eller dammsuga. Alla dagar får ju inte vara lätta för mig ;).





 
 




Och nu till det bästa. Jag älskar Finlayson. Deras lakan är så sköna att sova med! Jag hade en period jag helt enkelt hade ett stort behov av Finlaysons Mumin saker. Alltså den här perioden var under hela graviditeten (kanske jag på något vis föreställde mig ett litet mumintroll i min mage :D), men hur som helst så skaffade jag då ett antal Mumin saker. MEN NU har det vänt helt om och jag har blivit tokig i deras elefant tema!!!! Så det blev en runda via Finlayson butiken..............







Det som kom med hem från Finlayson var ett nytt påslakan set, en filt och ett duschdraperi. Alla elefant tema förstås........ 

 
Tydligen gillar Alex det gula påslakanet. Jag tycker att den här gula färgen är väldigt fräsch och piggar upp hans säng. Så dras ju också spädbarn till varma färger så den här färgen passar ju utmärkt åt Alex! Tyvärr har jag inga bilder på filten ännu, det kommer senare ;). 






Så nu är det läggdags så att vi imorgon har energi och orkar med babyrytmik. 

God natt!

2 kommentarer: