onsdag 24 februari 2016

Mormor & Morfar

Idag har mormor och morfar varit här och underhållit oss. Med sig hade de hunden Oppe som tycker jätte mycket om Alex. Genast när Oppe kom in så skulle han hälsa på Alex vilket jag är mycket nöjd över. Sedan Alex föddes har jag varit noga med att Oppe skall få snusa på honom så att dofterna blir bekanta. Oppe är inte en hund som älskar barn så därför är jag noggrann med att han och Alex skall bli bekanta. Oppe har alltid varit nära till mig och Tuomas, och alltid när vi är hos mina föräldrar skall han vara med oss hela tiden. Vi var lite nervösa över hur han skulle ta emot Alex när han föddes men han fattade genast att Alex hör till mig och Tuomas, så nu har Oppe börja vakta Alex precis som han vaktar mig och Tuomas.
 
 
Det var härligt att se hur Oppe hoppade upp i soffan och lade sig bredvid Alex för att snusa på honom och sedan lägga sig bredvid för att sova. Alex tyckte Oppe var väldigt intressant och stirrade på honom med stora ögon. Goda vänner minsann! Vi får se hur det blir när Alex börjar krypa och kan följa efter honom. Då måste man vara på sin vakt och följa med hur Oppe reagerar. 

Åt mormor och morfar bjöd jag på hemlagad pizza. Jag måste ju bjuda på något riktigt gott så att de skall komma på besök igen, haha. Alex var på bra humör fast han hade lite magknip. Han fick igen mycket uppmärksamhet och njöt av det så att han roade mormor och morfar med sitt breda leende. På bild ville han ju förstås inte ge något leende...



Innan mormor och morfar åkte hem så åkte vi via posten efter Alex personliga födelsetavla som jag beställt från Sverige. Redan under graviditeten såg jag en reklam av en sådan och bestämde mig för att skaffa en sen när jag vet Alex födelsemått. När vi har fått upp den på väggen så skall jag göra ett inlägg om den. 


Imorgon kommer ett långt inlägg om min förlossning. 
<3

2 kommentarer:

  1. Tror inte att du behöver baka pizza för att få Calle att hälsa på! Helst skulle han kanske liga på golvet och gosa med Alex 100% av sin tid! J4F övade här 18 december - gissa Calles första ord när han kom in! Jo:"Idag har jag druckit champagne, jag blev morfar igår!"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt!! Calle fick en bra orsak till att öppna champagneflaskan! :)

      Radera