onsdag 16 mars 2016

Solsken hela dagen

Idag var det sol i Åbo och den värmde så otroligt. Asfalten var bar, ingen snö finns kvar (jag såg åtminstone ingen) och jag har hela dagen varit på superbra humör! På dagen gick vi till stan och man svettades ju där ute. På vägen köpte vi kaffe och choklad så att vi orkade promenera. Jag var så glad hela vägen till stan att t.o.m. Tuomas undra om det var något fel på mig. Haha. Först förde vi min mjölk till ÅUCS (jag ger bröstmjölk åt dem), sedan fortsatte vi till stan för att köpa förvaringslådor så att vi får undansatt alla Alex gamla kläder. När vi kom till stan så vakna han och jag orka inte höra på hans skrik, så jag bar runt på honom i Sokos. Jaa jaa, jag vet att man inte skall lära sitt barn att när man skriker så får man vara i famnen istället för kärran.




Nu har vi hur mycket som helst att göra här hemma. Garderoben ska städas, foton ska läggas i album, fönstren ska tvättas, golvet ska skuras och mm.... Dessutom så kommer vår nya soffa nästa vecka  och därför ska vi även möblera om i vardagsrummet. För att ännu lite få marra så kan jag säga att jag också har en hög med skolarbeten som väntar på mig, heh. När man har en liten buse här hemma så har man mitt i allt inte så mycket överlopps tid kvar. Alex tar ju all min tid och eftersom jag är mammaledig så får nog skolarbeten vänta. Det här kommer jag givetvis ångra sen nästa år när jag svär och är förbannad över att jag inte gjort de tidigare.... Det är ju bara så lätt att skjuta på saker!








Alex hår har börja växa i snabb takt och för tillfället har han mest hår bakom huvudet. Håret är så lent! Jag tycker också att hans öron och fötter vuxit. Hela bebin har ju vuxit! Min lilla baby blir så stor...
 



Vi hade solsken ända till klockan 18! Alex har varit lugn och inte alls gnällig här hemma. Vi har bara varit lata och varit endast en gång ute. SÅ dumt att sitta inne då det är fint väder, det kommer ändå ännu komma snö och slask innan sommaren är här. Imorgon blir det lunch på stan och om vädret tillåter så tar vi nog en kaffe någonstans utomhus!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar